vrijdag 25 september 2015

DIY haarelastiekjes

Janne is al een hele dame en heeft een behoorlijke bos met haar. Heel leuk! We maken daarom natuurlijk regelmatig staartjes.
Maar omdat ze daar zelf niet zo’n fan van is (mevrouw houdt van wild ;)), trekt ze die vaak ook weer uit. En zo zijn we al aardig wat haarfrutsels verloren. 
Omdat ik alleen een elastiekje zo saai vind, maar ook geen geld uit wil geven aan leuke frutsels die we alleen maar kwijtraken, ben ik zelf aan de slag gegaan. En uiteraard kun je er hele kunstwerken van maken, maar ik hield het vrij simpel. Zo kan ik er snel veel maken en hoef ik er geen traan om te laten als er één in de speeltuin verdwijnt... Ik ga er nog maar een paar maken denk ik... ;)

Hier zijn ze:
Haken, haarelastiekjes, gratis patroon
 

Het patroon van het bloemetje vond ik hier. Als je na 2 bloemblaadjes stopt heb je een strikje.

Voor de balletjes haak je:

Toer 1: 4 v in een magische ring

Toer 2: 2 v in elke v (8)

Toer 3: 1v in elke v (8)

Toer 4: 2v samenhaken, 4x (4)

Afhechten   

Het omhaakte elastiekje maak je zo:

Haak 1 v om het elastiekje heen, *3 lossen, 1 v om het elastiekje heen*

Herhaal *tot* totdat je het hele elastiekje omhaakt hebt. Zorg dat de vasten een beetje strak tegen elkaar aanzitten zodat je het elastiekje bijna niet meer ziet.


Veel plezier ermee! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten