zaterdag 5 september 2015

Kringloopschatten!

Ik loop regelmatig even binnen bij de kringloop. Vaak koop ik niets, maar soms vind ik er echte schatten. Zo ook deze glaasjes en dit kastje. Ik vond ze zó leuk:











 



 
Vind je het moeilijk leuke spullen te vinden bij de kringloop? Hier een paar tips:

  • Bekijk de winkel niet als geheel, dan is het vooral heel veel meuk bij elkaar. Bekijk spullen afzonderlijk. En zie je iets met potentie: pak het op en doe alsof het in je favoriete winkel staat. Zou je het dan willen hebben?
  • Ben je echt op zoek naar iets wat je nodig hebt: kijk dan op Marktplaats. Bij de kringloop mooie of handige dingen scoren is eigenlijk altijd meer toeval dan wijsheid!    
  • Is er een chip van een bord of een barst in een theepot: doe het niet. Alleen bij een kast of klok kun je een kras door de vingers zien, kleine spullen moeten heel zijn.  
  • Beoordeel de prijs goed. Kringlopen hebben de naam goedkoop te zijn, maar omdat ze de laatste jaren flink populairder zijn geworden heb ik de indruk dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn. Bedenk dus even goed of dat leuke vaasje echt wel €3 waard is.
  • Bij twijfel: gewoon doen! De kans is groot dat het weg is als je er een nachtje over slaapt. En hoe erg is het om iets van €5 na een paar maanden toch weer terug te brengen naar de kringloop? Geld moet rollen toch? ;) Én!: de meeste kringlopen werken voor een goed doel.
Veel shopplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten