dinsdag 2 februari 2016

Beerkussen... beer kussen

Het bergkussen van vilt dat ik laatst maakte, bracht me op 2 andere projecten: dezelfde berg maar dan een gehaakte variant (deze volgt snel op de blog) en dit genaaide kussen van vilt in de vorm van een beer.
De Charley Harper-achtige afbeelding stond al een poosje in mijn Pinterest opgeslagen. Ik vind het altijd zo knap als een paar lijnen en vormen bij elkaar, een voor iedereen herkenbaar plaatje opleveren. Ik paste de afbeelding een beetje aan en maakte er een naaipatroon van.
Als basis gebruikte ik het zwarte vilt. Vervolgens naaide ik er het lichtgrijs, donkergrijs en het wit op. Tot slot knipte ik de zwarte ogen, wenkbrauwen en de neus en naaide deze er met de hand op. Toen natuurlijk nog de achterkant eraan, opvullen en dichtnaaien.

Ondanks dat ik het resultaat echt mooi vind krijgt ook de beer, net als de berg, waarschijnlijk binnenkort een ander huis. Want hoeveel kussens kan een mens hebben ;-)

beer, kussen, vilt, naaien, studio mojobeer, kussen, vilt, naaien, studio mojo

beer, kussen, vilt, naaien, studio mojo
 




Het leren bandje met mijn naam erop is zijn staartje ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten