donderdag 19 mei 2016

DIY speelhoek voor mijn neefje

Terwijl mijn zus op vakanties was, mocht ik vorige week in haar huis een speelhoek voor mijn neefje van anderhalf maken. Super leuk! Al vond ik het ook wel een beetje spannend, want het moest natuurlijk wel héél mooi worden!
Dus ik sloofde me uit ;-): ik verfde, naaide, haakte, shopte, kluste en sjouwde. 

Ze is inmiddels weer thuis en de eerste recensies zijn leuk, bevestigd met een fantastische foto van mijn neefje in de speelhoek met een grijns van oor tot oor. Daar deed ik het natuurlijk allemaal voor!
Studio Mojo, speelhoek, Gemaakt/ DIY, DIY, speeltent, Ikea, Kwantum, krijtbordje, skyline muur, vliegtuig slinger, zelf een speelhoek maken, inklapbaar bureau, speelmatrasje, speelmatras, Geshopt,
Studio Mojo, speelhoek, Gemaakt/ DIY, DIY, speeltent, Ikea, Kwantum, krijtbordje, skyline muur, vliegtuig slinger, zelf een speelhoek maken, inklapbaar bureau, speelmatrasje, speelmatras, Geshopt,


Om op een snelle manier een groot effect te krijgen, schilderde ik op de muur een skyline. Het was waarschijnlijk het spannendste schilderklusje ooit, want het moest natuurlijk in één keer goed. Een klein grapje kon ik niet laten... Zie je 'm? ;-)

Inklapbaar bureauInklapbaar bureau
 

Vorig jaar vond ik dit te gekke inklapbureautje bij de kringloop. Hoe ingenieus is dit! Het blad ontbrak. Dat maakte ik er dus opnieuw aan. Daarna een lik verf en voilà.

De gehaakte vlaggetjes aan de tent maakte ik op dezelfde manier als de vlaggetjes voor de babykamer, maar nu met een gecombineerde draad Rico creative cotton wit en haakgaren van Sostrene Grene en haaknaald nr 7. Zo worden ze lekker groot.

De vliegtuig-slinger maakte ik eerder ook al voor de nieuwe kamer van Daan. Ik had nog net genoeg over van de eerder verknipte routekaart.

Vlietuig slinger



Ook de banner zag je eerder HIER op de blog.

De opbergkast met lades, boekenrekjes en de rol papier in het bureautje zijn van de Ikea. Beetje afgezaagd natuurlijk maar het blijft een handige winkel. De dozen zijn van Sostrene Grene. Het sisal kleed en de blauwe puzzelstukken op de grond had mijn zus al.

De hond (ook een deurstop), koplamp-lamp (in het raamkozijn), opbergzak 'toys', de stof van de tent en het groene matrasje zijn van de Kwantum. Als je leuke én goedkope woonaccessoires, stoffen of kleine meubels zoekt, dan moet je echt eens bij de Kwantum kijken. Ze timmeren behoorlijk aan de weg!

Krijtbordje maken
Hoe je de tent, de speelmatrasjes,het groene mat-kussen en het krijtbordje maakt, laat ik de komende weken hier op de blog zien.

Studio Mojo, speelhoek, Gemaakt/ DIY, DIY, speeltent, Ikea, Kwantum, krijtbordje, skyline muur, vliegtuig slinger, zelf een speelhoek maken, inklapbaar bureau, speelmatrasje, speelmatras, Geshopt,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten