zondag 7 augustus 2016

Restaurant Instock: voedselverspilling op de kaart

Wij waren anderhalve dag kinderloos. Woepie! Onze bengels logeerde bij opa en oma. En wat is het af en toe toch heerlijk om even geen papa en mama te zijn! Samen op stap, zonder steeds te kijken of iedereen er nog is en of er niemand op het punt staat in te storten ;-) 
  
Uiteraard gingen wij heerlijk uit eten en deden dat bij Instock. Net geopend (wat ben ik toch hip! ;-)) met een voor Den Haag nieuw concept. De keuken van Instock maakt namelijk voor 90% gebruik van ingrediënten die gered zijn van de afvalberg. Met the-food-rescue-bike wordt 's ochtends over-de-datum en eten-met-een-foutje gehaald bij oa de AH, waarvan 's avonds een creatief en culinair 3- of 4-gangen diner wordt geserveerd. Het is eten-wat-de-pot-schaft, maar ik kan je vertellen dat dat bij Instock helemaal geen straf is!  
Zo fijn als ik op deze heerlijke manier mijn steentje kan bijdrage aan een betere aarde!
En wat fijn om vanmiddag mijn kleine guppies weer te kunnen knuffelen ;-)

Studio Mojo, Instock, voedselverspilling, restaurant, Den Haag,


Instock in Amsterdam bestaat inmiddels twee jaar en heeft ondertussen zo’n 150.000 kilo eten van de afvalbak gered. Het initiatief kwam van vier mensen die bij Albert Heijn op het hoofdkantoor werkten. Zij presenteerden hun plannen bij de directie, waarna de Stichting Instock werd opgericht. Cool verhaal toch!
Studio Mojo, Instock, voedselverspilling, restaurant, Den Haag,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten