woensdag 12 oktober 2016

Gebreide col naar een patroon van Miskunn

Ik heb met handwerken regelmatig het idee dat ik kan toveren. Echt mijn Superwoman-momentjes ;-) Je haakt of breit een aantal steken en toeren en alsof het magie is ontstaat een patroon. Deze col van Miskunn vind ik daar een heel goed voorbeeld van.
Het breipatroon bestaat namelijk, heel simpel, alleen maar uit rechte en averechte steken, alleen iedere toer in een andere volgorde en aantal. Wel even goed je aandacht bij het patroon houden, maar dan heb je voor je het weet een heerlijke col gebreid. Briljant toch!
Ik gebruikte hele mooie Merino wol van Malabrigo, gekocht bij Cross and Woods in Den Haag. Meestal gebruik ik gratis patronen maar dit patroon vond ik de moeite waard om voor te betalen. Het is in het engels en is HIER te koop.
Ik heb ook een patroon van een hele mooie sjaal bij haar gekocht. Een tijdrovend project, het kan dus even duren voordat je hem hier terugziet, maar wel een waar ik jaren plezier van ga hebben vermoed ik. 

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten