woensdag 30 november 2016

DIY: een print en strijk puppy kussen

Mijn nichtje was vorige week jarig en bovenaan haar verlanglijstje staat al een paar jaar: een puppy. Maar mijn zus en zwager zijn twee werkende ouders, dus ik zie haar wens niet snel in vervulling gaan. Begrijpelijk maar wel sneu natuurlijk! Dus Daan en ik verzonnen iets waarmee we haar toch een beetje konden geven wat ze wil. En tegelijkertijd konden we ook een klein grapje met haar uithalen ;-)

Ik schreef al eerder dat ik een fan ben van print en strijk papier (te koop bij Hema en Action). Dus ik zocht en vond op internet een foto van een té schattige puppy. Ik printte deze in spiegelbeeld op het papier om het daarna op wit katoen te strijken. Voor de achterkant gebruikte ik een zacht wit stofje. Ik knipte de twee helften op maat en naaide ze met zigzagsteek aan elkaar, met de vulling ertussen. NB: ik heb wel eens geprobeerd om een dergelijk projectje binnenstebuiten te naaien en om te draaien, maar daar ging de folie enorm van kreukelen. Aan de goede kant naaien met zigzagsteek is dus mooier.

Daan en ik stopte de puppy in een doosje en deden net of we een echte pup voor haar hadden meegenomen. Nu is mijn nichtje vrij bijdehand, dus haar ‘o echt?’ duurde niet heel lang, maar leuk was het wel ;-) En gelukkig vond ze dit puppy-kussen ook ‘heeeel schattig…!’

Dus wil jouw zoon, dochter, nichtje of buurmeisje ook een puppy… ! Gewoon doen! En voor een poes, cavia of dinosaurus werkt het natuurlijk ook heel goed ;-)

Studio Mojo, DIY, transfer papier, print en strijk, puppy kussen, kinderkamer accessoire,

2 opmerkingen:

  1. Wat een schattig kussen. Zo kun je zelfs een foto van een eigen huisdier gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! En inderdaad een goed idee! Je kunt zoveel met dit papier!

    BeantwoordenVerwijderen